Il Domino delle Parabole
Opis
Il Domino delle Parabole jest grą w domino przybliżającą tematykę biblijną i przeznaczoną dla osób znających język włoski na poziomie A2-B1. Gra koncentruje się na czterech ewangelicznych przypowieściach: O synu marnotrawnym, O dobrym Samarytaninie, O uczcie i O talentach i polega na dopasowywaniu kart w kształcie elementów domina z rysunkami scen z przypowieści po jednej stronie oraz zdaniami opisującymi kolejną scenę po stronie prawej w taki sposób, aby odtworzyć ciąg narracyjny danej przypowieści.
Charakter gry: Domino
Poziom trudności: A2-B1
Jeden z wielu możliwych scenariuszy prowadzenia rozgrywki: Karty domina należy potasować i rozdać uczestnikom gry. Partię rozpoczyna gracz posiadający kartę z wypisanym dużymi literami fragmentem tytułu przypowieści po lewej stronie i zdaniem rozpoczynającym przypowieść po prawej. Pozostali gracze dokładają do niej kolejno swoje karty w taki sposób, aby scenka pokazana na rysunku odpowiadała jej zapisowi słownemu. Wygrywa ten z uczestników gry, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kart domina.
Cele językowe: nauka języka włoskiego na poziomie A2-B1
Przedział wiekowy: dzieci od 7 roku życia, młodzież, dorośli
Zastosowanie: Gra znajduje zastosowanie zarówno jako pomoc w przybliżeniu tematyki biblijnej, jak również w nauce języka włoskiego. W szczególności jest przydatna się na zajęciach z języka włoskiego w seminariach duchownych, oraz innych szkołach i instytucjach o profilu katolickim.
Dodatkowe korzyści: Gra Il Domino delle Parabole doskonali sprawności umysłowe takie jak pamięć, koncentracja i spostrzegawczość, sprzyja skutecznemu zapamiętywaniu oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.
Zestaw zawiera:
48 kartonowych kostek domina,
broszurę opisującą reguły gry i różne scenariusze prowadzenia rozgrywki oraz zawierającą wskazówki dydaktyczne i sugestie dotyczące możliwych sposobów wykorzystania gry w trakcie zajęć.
EAN: 9788853601230